Do góry

Zakończenie wsparcia firmy Microsoft dla systemów SQL Server i Windows Server 2008 oraz 2008 R2.

W dniu 14 stycznia 2020 okres wsparcia dla systemów Microsoft Windows Server 2008 i 2008R2 oraz wsparcie dla Microsoft SQL Server 2008 i 2008 R2 dobiegły końca.
Zdajemy sobie sprawę, że zmiany konfiguracji systemów produkcyjnych mogą być trudne i dlatego proponujemy naszą pomoc podczas tego procesu: omówimy z Państwem możliwe rozwiązania, doradzimy, co zrobić dalej i odpowiemy na pytania dotyczące cyklu życia produktów Microsoft.

Co oznacza zakończenie wsparcia?

Tysiące najważniejszych aplikacji biznesowych na całym świecie – być może również i Wasze – działają w środowiskach Microsoft SQL Server i Windows Server 2008 oraz 2008 R2. Zakończenie świadczenia wsparcia dodatkowego przez Microsoft oznacza w praktyce brak:

  • darmowych lokalnych aktualizacji bezpieczeństwa,
  • aktualizacji niezwiązanych z bezpieczeństwem np. związanych z błędami i stabilnością,
  • bezpłatnych opcji wsparcia technicznego,
  • aktualizacji zawartości technicznej online.

Organizacje, które nie aktualizują regularnie zabezpieczeń systemów, są bardziej narażone na cyber-ataki, w wyniku których zagrożona może zostać ciągłość biznesowa, dane Klientów i pracowników mogą zostać wykradzione, a wiarygodność firmy lub organizacji może zostać podważona. Więcej informacji o bieżących zagrożeniach dla systemów IT znajdziecie Państwo na naszym blogu technologicznym.

Co mogę teraz zrobić?

Aby mieć dostęp do aktualnego wsparcia o co za tym idzie ograniczyć zagrożenie cyber-atakami i kradzieżą danych można między innymi:

  • uaktualnić system do SQL Server 2017 i Windows Server 2016 lub 2019 lub zakupić przedłużenie aktualizacji zabezpieczeń na 3 lata, aby chronić serwery podczas pracy nad migracją,
  • przenieść aplikacje na inne platformy np. do chmury (Azure, AWS).

Alternatywą do zakupu nowych licencji on-premise jest ich najem w modelu SPLA (opłaty miesięczne, zawsze najnowsze wersje oprogramowania).

W celu ustalenia dogodnego rozwiązania dla Ciebie i Twojej firmy zapraszamy do kontaktu z użyciem formularza jak również do bezpośredniej komunikacji z nami:

  • Recepcja:
    T: +48 61 664 16 20
    @: biuro@upgreat.com.pl
  • Biuro Obsługi Klienta:
    T: +48 61 664 16 28
    T: +48 61 664 16 33
    T: +48 605 586 507
    T: +48 667 752 750
    @: oferty@upgreat.com.pl

Nasze referencje